månadsarkiv: augusti 2014

Pressen håller koll på Vänersborgs Musikföreing

Då var vi i gång! Första veckan i aug startades med både Jenny Lind-stipendiat och Jazzfest och Jazzkurs!

Läs här om Jazzkurs Vänersborg från ttela, som var på plats! http://ttela.se/nojekultur/musik/1.3344353–harligt-att-vara-sa-uppfylld-av-musik-

Ylva

Veckans Vänersborgaren var också och kollade in Jazzkurs Vänersborg!

Klicka här – > Om Jazzkurs Vänersborg sida 8-9

8 aug kl 17-23 Jazzfest i Vänersborg

2014-08-08 jazzfest ver b 140731

Jazzfesten inleds med att årets unga jazzband, som bildats under veckan i ”Jazzkurs i Musikens Vänersborg”, får spela upp inför kunnig publik och kursens lärare. Resten av kvällen får vi höra lärarna: Anna Lundqvist, Fabian Kallerdahl, Jon Fält, Sofia Jernberg, Mats Eriksson, Putte Johander, Lisen Rylander, Henrik Gad, Patrik Janson m.fl.

Restaurang Vänerparken erbjuder god mat och dryck. Grillat, sallader, vegetariskt m.m. och till detta kan öl, vin eller läsk avnjutas. Samarrangemang med Vänersborgs kommun och Restaurang Vänerparken. Biljettpris 150 kronor (medlem 100 kronor)

6 aug kl 19.00 Jenny Lind – sommarkonsert med stjärnglans

Folkets Hus, Vänersborg

2014 års Jenny Lind-stipendiat Christina Nilsson tar ton tillsammans med tenoren Tobias Westman och de ackompanjeras av Thomas Rudberg piano. Jenny Lind-stipendiet instiftades 1965 av Folkets Hus och Parker. Arrangemang i samarbete med Folkets Hus, Vänersborg. Biljettpris 180 kronor (medlem 130 kronor)

Läs mer under Konsertkalender!

Jenny Lind