månadsarkiv: februari 2015

Dags för Tango i Vänersborg den 20 februari!

Fredag 20 februari kl. 19.00, Festsalen, Folkets Hus, Vänersborg

Biljettpris 150 kronor (medlem 120 kronor)

2015-02-20 Sexteto Tangotica

Sexteto Tangótica

Sexteto Tangótica blandar dramatiska tangos, fartfyllda milongor och smäktande valser från den argentinska tangorepertoaren med av tonsättare som Osvaldo Pugliese, Carlos Gardel och Astor Piazzolla men skriver också eget material. Tangótica består Love Nilsson saxofon, flöjt, dans, Bernt Wilhelmsson accordeon, Cecilia Hultkrantz violin, Jonas Franke-Blom cello, Fredrik Bergman kontrabas och Stefan Wingefors piano samt två dansare.

Samarrangemang med Vänersborgs Teaterförening. Buffétallrik kan beställas och köpas på Folkets hus.

Unga musiker 9 februari. Elever från Musikerutbildningen Vänersborg.

2015-02-09 Unga musiker

Måndag 9 februari kl. 19.00, Festsalen, Folkets Hus, Vänersborg

Unga Musiker

Elever från musikerutbildning Vänersborg framför verk från musikens alla epoker. Det blir solister och kammarmusik i olika konstellationer med stråkar, blåsare och piano.

Musik av bl a Brahms, Enescu, Bruch och Sibelius framförs av eleverna. Anna-Lena Ohlwein, Vanja Kittelmann Flenser, Elin Andersson, Jonathan Jennesjö, Zimon Huldt, Elsa-Marie Fåglefelt, Milla Magnusson, Alex Chojecki, Gustav Wetterbrandt, Filip Patriksson och Anna Steirud spelar. Pianisten Jonas Olsson ackompanjerar eleverna.

Biljettpris 100 kronor (medlem 80 kronor)