månadsarkiv: november 2016

Internationellt besök och Mikael Godée 8 december!

2016-12-08-mikael-godee-och-eve-beuvens-quartet

TORSDAG 8 DECEMBER KL. 19.00

MIKAEL GODÉE EVE BEUVENS QUARTET

BLÅ SCENEN, FOLKETS HUS, VÄNERSBORG

Kvartetten bjuder oss på nutida jazzmusik med tillåtande samspel, sinnrika melodier och improvisationer på världsnivå. Gruppen har gjort flera turnéer i Sverige.
Mikael Godée, saxofonist, deltagare i Änglaspel samt egna gruppen Corpo är tillsammans med belgiska pianisten Eve Beuvens frontfigurer i gruppen. De backas upp av Magnus Bergströms mjuka basspel och Johan Birgenius följsamma trumspel.

Smakprov av bandet:

Belgisk fingerfärdighet den 18 november kl 18.00 med Duo B!z’art

FREDAG 18 NOVEMBER 2016 KL. 18.00

FESTSALEN, FOLKETS HUS, VÄNERSBORG FREDAGSUNDERHÅLLNING MED TJUGO FINGRAR PÅ EN FLYGEL

img_0250

På fredag blir det unik underhållning med Duo B!z’art från Belgien. Duon består av pianisterna André Roe och Geoffrey Baptiste och de samsas på flygelns 88 tangenter med sina 20 fingrar!
Repertoaren pianisterna bjuder på är unik och kan i ena stunden vara intim och kammarmusiklik medan den i nästa stund kan vara symfonisk och imitera orkestern. Fyrhändigt pianospel spelas inte så ofta men nu kommer pianisterna, som turnerar runt om i Europa, för första gången till Vänersborg.
Och när Duo B!z’art spelar, kommunicerar de inte bara med varandra utan bjuder också in publiken att ta del av det unika ögonblicket, vilket ger publiken ett nytt sätt att upptäcka musiken. På kvällens program står bland annat Brahms Ungerska danser och musik av Mendelssohn, Borodin och Rachmaninov.
Läs mer om artisterna på duobizart.be
Folkets hus serverar en fredagsbuffé inklusive dryck för 99 kronor. Beställ gärna i förväg!
Samarrangemang mellan Vänersborgs Musikförening, Vänersborgs kommun och Studiefrämjandet.

Här kan du få ett smakprov på Duo B!zart: