månadsarkiv: april 2017

Det var en ANNAN gång….! Familjeföreställning 14 maj kl 17.00

Söndag 14 maj kl 17.00 Vänersborgs teater
Det var en annan gång
En familjeföreställning skapad och framförd av förstaårseleverna vid Musikerutbildning Vänersborg, Birger Sjöberggymnasiet tillsammans med Vargöns Kammarorkester.
Varför slutar sagorna alltid på samma sätt? Måste det vara så?
Ni får möte Hans och Greta, Dummerjöns, Askungen, Törnrosa och många fler till toner av klassisk musik. Ta med dina barn och barnbarn.
Lämplig ålder för barn 6-10 år
Biljettpris 150 kronor (1-2 vuxna med barn)
Biljettkassan öppnar kl 16.00 i teaterfoajén.

Det var en annan gång 14 maj

TRADJAZZ MED PAPA PIDERS JAZZBAND – Äntligen är det dags!

TORSDAG 20 APRIL KL. 19.00
PAPA PIDERS JAZZBAND
Festsalen, FOLKETS HUS, VÄNERSBORG

Ett av Göteborgs populäraste tradjazzband från 1960-talet! Papa Piders Jazzband blev ett begrepp i Göteborg, vann ett antal jazztävlingar och var ett av de första tradbanden att turnera utomlands. Efter några år i malpå- se nystartade bandet 2010.
Papa Piders spelar revivaljazz med mycket sång och en del skiffle, så som den spelades under tradboomen i England av till exempel Acker Bilk, Ken Colyer och Chris Barber. I bandet ingår Klas Nilsson trumpet/sång, Sver- ker Nyström klarinett/saxofon/sång, Pider Åvall trombon/sång, Anders Hultman banjo/sång, Claes Nordborg bas/sång och Bo Lindgren trummor.

2017-04-20 Papa Piders

En lördag för dig som älskar körsång! 8 april.

IMG_1224

Kören Göteborg A Cappella bildades i Göteborg 2004 och består av 20 sångare, varav flertalet är musikpedagoger och musiker. Repertoaren sträcker sig från barocken till nutida kompositioner med rötterna i svensk körlyrik. Här ryms även visor i både traditionella och nya arrangemang. Körens dirigent Solveig Ågren har arbetat som sångpedagog och lärare i kördirigering vid Musikhögskolan. År 2001 utnämndes hon till ”Årets körledare”. Med sina körer har hon haft stora framgångar såväl nationellt som internationellt. Hon säger om kvällens program: ”Vi kommer att sjunga madrigaler, något romantiskt, något nyskrivet, något visaktigt med tonvikt på svensk körlyrik. Eftersom vår kör kommer från Västerhavet och Vänern är ett innanhav, kallar vi kvällens konsert för Havet är nära.”