månadsarkiv: november 2017

ÄNTLIGEN DAGS FÖR KLUBB GÖSTA! – med AMANDA SEDGWICK!

ÄNTLIGEN DAGS FÖR KLUBB GÖSTA!!! Hurra! Som vi har väntat på att få mysa, träffas och quizza med Gösta och lyssna på vårt fantastiska husband tillsammans med fantastiska gäster. Denna gång är det ingen mindre än bebop-giganten, jazzundret och saxofonisten AMANDA SEDGWICK som gästar oss! Ta din partner, kompis och kollega under armen och kom till Folkets hus på fredag! Vi ses!

Klubb Gösta 1 dec

Ett smakprov på Amanda Sedgwicks musik:

Premiär för ny klubb – CLUB CLASSIC!

FREDAG 17 NOVEMBER KL. 18.00

CLUB CLASSIC MED LEVON CHILINGIRIAN

FESTSALEN, FOLKETS HUS, VÄNERSBORG

2017-11-17 Club Classic

Nu är det premiär för Club Classic. Evenemanget är både en avspänd inkörsport för alla som är nyfikna på den klassiska musiken och samtidigt en rolig utmaning för alla som redan älskar den. Välkommen till Club Classic!

Kvällen inleds vid 18-tiden för de som vill träffas över en bit mat, där Folkets hus serverar en härlig buffé. En timme senare blir det musikquiz med kvällens artister som levererar frågor om musiken och ger en musikalisk bakgrund. Det blir fina priser i den lekfulla tävlingen innan kvällen vid 20-tiden avslutas med en liten konsert.

Premiärgäst är ingen mindre än Levon Chilingirian, verksam som violinist och kammarmusiker under mer än fyra årtionden med ”hela världen” som arbetsfält. Han är grundare av legendariska Chilingirian Quartet och både professor och Chamber Music Artist in Residence vid Royal Academy of Music och vid Guildhall School of Music and Drama, båda i London. Vid pianot hittar vi Jonas Olsson, en välbekant pianoprofil som medverkat vid många konserter i Vänersborg och en ledande pianist i Skandinavien. Han är verksam som pedagog och solist både i Tyskland och Sverige.

Konserten är ett samarbete mellan Vänersborgs Musikförening, Musikakademi Vänersborg, Vänersborgs kommun och Studiefrämjandet.

Releasekonsert för nya MEWE!

IMG_3075

Jazzsångerskan och kompositören Anna Lundqvist släpper sin femte skiva tillsammans med sin kvintett. Den officiella releasefesten bli på hemmaplan i Vänersborg och kvällen till ära är också gitarristen Krister Jonsson gäst.

Vi utlovar allt i från stilla ballader till bombastiska fusiondängor. På Vänersborgs teater, ingång på baksidan.

Här kan du kika på ett klipp från turnén:

trim.E32BFF36-8F80-4577-854C-75601185A026