månadsarkiv: mars 2018

”Skärtorsdagsblues” på onsdag!

ONSDAG 28 MARS KL.20.00
DYMMELONSDAGSMUSIK – SIKKING/JACOBSSON ”DET BÄSTA VI VET”
QUALITY HOTEL, VÄNERSBORG

Aff 2018-03-28 Det bästa vi vet

5250A92B-35C2-4E6B-9CC0-C5144C40F6ED

I år byter vi Skärtorsdagsblues mot Dymmelonsdags-, om inte blues så defintivt musik av högsta klass!
Jan Sikking och Anders Jacobsson presenterar det bästa de vet, det vill säga väl valda alster av några av våra mest uppskattade artister – Dylan, Cornelis, Afzelius och några till. Utöver de båda sångarna består bandet av välkända musiker som genom året spelat med varandra i många olika sammanhang – Benny Larsson piano/sång, Kaj Karlsson gitarr, Tommy Lindström dragspel och Anders Lundholm bas/sång.
Tillsammans blir det tveklöst ”det bästa vi vet”!

Föredrag 21/3 – Sång som friskvård?

CED94DB9-FCF4-4E42-A674-9426A77626F9ONSDAG 21 MARS KL.19.00
SÅNG SOM FRISKVÅRD – HUR HÄNGER DET IHOP? FÖREDRAG AV MUSIKTERAPEUT BIRGITTA THOLE VÄNERSBORGS MUSEUM

Musikterapeut Birgitta Thole är känd som ledare för Vänersborgskören Munay. Ikväll fortsät-ter hon föredragsserien om hur musik påverkar kroppen. Nutida forskning visar att sång i grupp frigör hormoner, som befrämjar hjärtverksamhet och avspänning. Du får ta del av forskningsre- sultat och modern kunskap. Vi gör också några praktiska övningar i grupp.

Kl. 18, före föredraget, hålls årsmöte i Vänersborgs Musikförening på muséet. Kom och gör din stämma hörd om program, utbud och förening- ens verksamhet i stort!

Succégruppen Solala tillsammans med Bohuslän big band 23/3!

FREDAG 23 MARS KL.19.00
BRINNER UPP I NATTEN – SOLALA MÖTER BOHUSLÄN BIG BAND
VÄNERSBORGS TEATER

5FB23A6C-51E1-43CE-BAA9-45F2D6CCAD6F

Fenomenet Solala möter Bohuslän Big Band i Brinner upp i natten, en föreställning baserad på Håkan Hellströms musik. Publiken tas med in i en värld där kärleken, staden och ungdomen är ledorden. Vi bjuds på historier om att vara ung, förälskad, att längta, sträva och åldras i en urban miljö. En nostalgisk och vacker bild av upp- växten: festerna, stämningarna, längtan, febern, melankolin.
Solala består av Olle Bergel, Anders Gabrielson och Jens Lindvall. De beskrivs som en vokal powertrio med ett unikt tonspråk, bländande stämföring och en minst sagt varierad repertoar, allt ackompanjerat av hemmasnickrade rytminstrument. Publiken har via deras sångvideos från köket växt lavinartat under åren. Tillsammans med oli- ka artister, bland annat Helen Sjöholm, har de gjort uppmärksammade inspelningar av andras musik. Här har ni nu chansen att se dem i en helt ny och febrig föreställ- ning tillsammans med Sveriges vassaste storband, Bohuslän Big Band.
BILJETTPRIS 350/250/100 KRONOR (MEDLEM 50 KRONORS RABATT) Platsreservering endast på Folkets Hus Vänersborg (även tel 0521-57 57 57)