månadsarkiv: augusti 2018

KLUBB GÖSTA – MATTI OLLIKAINEN OCH HUSBANDET 31/8 kl 18.00

BLÅ SCENEN, FOLKETS HUS, VÄNERSBORG

027C9440-9BCF-4F8F-B7C9-4F88F07D584C

Matti Ollikainen är pianist, sångare och poet. För oss jazzlyssnare är han mest känd med Franska trion, som rönt stora framgångar era år tillbaka. Mattis säregna röst och mångfacetterade musiker-ID har förtrollat publik i alla åldrar och senast våren 2018 mottog Franska trion Manifestpriset för Årets visa. Som vanligt startar kvällen med jazzquiz med Gösta och vårt husband backar upp på bästa sätt. Vi öppnar kl. 18 för att bjuda er god buffé och dryck i baren.

Göteborgsoperan i Vänersborg 24 augusti

FREDAG 24 AUGUSTI KL. 19.00

SCENSOMMARKONSERT GÖTEBORGSOPERAN PÅ NÄRA HÅLL FESTSALEN, FOLKETS HUS, VÄNERSBORG

196E225F-6761-4E11-8981-58B0C2B519DA

Kommunens Sommarscen avslutas med att GöteborgsOperan kommer till Vänersborg. Solisterna Mia Karlsson, Frida Engström, Ann-Kristin Jones och Mats Persson bjuder på operapärlor och smakprov ur den nya säsongen. De ackompanjeras av Anders Ottosson piano och operans dra- maturg Göran Gademan guidar publiken genom programmet. Konserten är i två akter med en kortare paus och möjlighet att köpa enk- lare förtäring. Dörrarna öppnas kl. 18.20. Arrangemang av Vänersborg kommun.
BILJETTPRIS 100 KRONOR
(BILJETT KÖPES I ENTRÉN – ENDAST KONTANTER)

NYTT MUSIKÅR – kolla in nya programmet för 2018/2019!

Hej och välkomna till ett nytt år med Vänersborgs Musikförening!

I dag släpper vi programmet för 2018/2019 och aldrig någonsin har vi haft ett sådant varierat och spännande program. Något för alla, barn, unga och gamla. Vi hoppas att vi ses på riktigt många konserter och att ni gillar det program vi tagit fram till er!

Vi ses! /Styrelsen Vänersborgs Musikförening

Gå till sidan, klicka på: KONSERTPROGRAM

KONSERTPROGRAMMET 2018-2019