JAZZ PÅ TERRAZZ – 15 juni Rolf Jardemark och Margareta Evmark trio

Torsd 15 juni – JAZZ PÅ TERRAZZ kl 19.00, Quality Hotel. Biljetter 120 kronor/medlem 100 kronor
”Tributet o Ella” – Trion Evmark-Jardemark-Pokratnieks hyllar ”The first lady of song” Ella Fitzgerald 100 år 2017. Margareta Evmark sång och kontrabas, Rolf Jardemark git och Pauls Pokratnieks (Lettland) trummor.

Evmark-Jardemark

Margaretha bjuder på många olika konstellationer allt i från duo till att vara storbandssolist och med ”A tribute to Ella,!first lady of song” har hon turnerat mycket och fått stor uppskattning – en ”föreställning ” som hon gestaltar på ett mycket levande sätt.Musiker som hon har jobbat med är bla. Jan Allan, Erik Norström, Svante Thuresson, Nils Landgren, Bohuslän Big Band, Dan Evmark och Anders Hagberg.
Gitarristen Rolf Jardemark har arbetat 30 år som musiker och gett ut tio album i eget namn. Representerad i Scott Yanows bok ”The Great Jazz Guitarists”.  Spelat med bl a Michael Ruff, Lars Danielsson, Al Harewood, Yasuhito Mori, Rune Gustafsson, Bohuslän Big Band, Bob Mintzer. m.fl. Jamvärd på Jazzklubben Nefertitis tisdagsklubb Playhouse.  Medverkat i över 60 TV-produktioner och i ett flertal uppsättningar på GöteborgsOperan.

Pauls Pokratnieks kommer från Lettland med är nu verksam frilansmusiker och trummis boendes i Göteborg, efter avslutade studier på Högskola för scen och musik.