Tobias Grim/Eric Liftig Kvartett 29 juni kl 19.00

Grim – Liftig Kvartett

En kväll för alla musikälskare. Bandet tar med sig sina favorit pärlor ifrån den amerikanska jazzrepertoaren för en vacker och svängig konsert på Jazz på Terazz . Gruppen kommer spela musik av bl.a. Charlie Parker, John Coltrane, Charles Lloyd och Miles Davies.

Eric Liftig är en viktig jazzprofil i Göteborg och även mästare på att ordna jam sessions och driver Belevue jazz club. På det sättet lärde Tobias, Adam och Eric känna varandra.
Den 4e medlemmen i gruppen är trumslagaren Anders Kjellberg. En musiker som många kallar Sveriges bästa jazztrummis efter att ha hört honom live.

Bandet:
Eric Liftig är en Amerikansk tenorsaxofonist, med förkärlek till Amerikansk jazz,bor i Göteborg sedan 30 år. Han driver jazzklubben Bellevue jazz club.

Tobias Grim är en mångsidig jazzgitarrist som är uppväxt i Vänersborg.
Hans känsla för olika musikaliska stilar och virtuositet gör honom till en av de mest intressanta gitarrister vi har idag i Sverige.
Anders Kjellberg har sedan mitten av 70-talet berikat svensk jazz med sitt trumspel. Anders har samarbetat med pianister som Lars Jansson och Bobo Stenson och artister som Rigmor Gustafsson och Monica Zetterlund. Kjellberg har också framträtt internationellt med musiker som Don Cherry och har turnerat över hela världen.

Bandets basist Adam Lindblom har tidigare spelat på jazz på Terazz med gruppen More than a pair. Han är en svängig och lyrisk kontrabasist som hörs i många grupper från Göteborgsregionen.

Quality hotell,Vänersborg. Kl 19.00, biljetter 120:- (medlemmar 100:-)

IMG_1724L