JAZZ PÅ TERRAZZ 6 juli – LSD!

Nästa JAZZ PÅ TERRAZZ 6 juli, kl 19.00 på Quality hotel

Ett skepp kommer lastat – med LSD!
Naturligtvis inte med det som ni tänker på utan jazztrion LSD. Det är en stockholmsbaserad trio med tre av Sveriges absolut vassaste svängigaste musiker. Saxofon – Fredrik Lindborg, som vi också såg i rollen som Arne Domnerus i Monica Z filmen som kom ut för några år sedan, Daniel Fredriksson spelar trummor och Martin Sjöstedt spelar bas.

Det har regnat priser över de tre musikerna. Martin Sjöstedt tilldelades det prestigefulla Bert Levin-Stipendiet 2015. Tidigare utsågs Martin som 2014 års mottagare av Jan Johansson stipendiet, Fredrik belönades med Arne Domnerus guldsax och Daniel med Ronnie Garder-priset.
Trion varvar humor, sväng och ett otroligt tekniskt kunnande till en magisk afton. Till Jazz på Terrazz tar de med sig sitt nya projekt – dansbandsmusik som skapats om till blivande jazzklassiker. Ja ni hörde rätt och vi kan intyga att det är ngt ni aldrig hört förut. Måste upplevas live.

Arr: Vänersborg Musikförening/Vänersborg kommun