Årets Jazzfest! 4 augusti kl 17.00-22.30

IMG_2185

Jazzkurs Vänersborgs avslutning startar upp vår jazzfest. Fem ensembler har avslutningskonsert för oss och visar upp vad de har jobbat med under veckan. Sedan kommer årets gästlärare i ett gemensamt gästspel och avslutande akt blir Lars Jansson trio med Hans Ulrik.

Årets gästlärare är: Samuel Hällkvist, gitarr (Jazz i  Sverige-pristagare musiker med bas i Malmö), Cecilia Persson, piano (flerfaldig pristagare av Jazzkatten och hyllad kompositör från Stockholm), Mai Again, bas (nytt stjärnskott på himlen, bor i Stockholm men är född i Estland, som redan turnérar runt hela världen men allt från jazz till countrystjärnor), Henrik Gad, saxofon (Vänersborgare som har spelat med allt och alla, är från Härnösand från början), Lisbeth Diers, slagverk (dansk medborgare men är en återkommande musiker i band från Sverige decennier tillbaka. En av nordens svängigaste musiker, i allt från jazz till konstmusik via folkmusik).