Premiär för ny klubb – CLUB CLASSIC!

FREDAG 17 NOVEMBER KL. 18.00

CLUB CLASSIC MED LEVON CHILINGIRIAN

FESTSALEN, FOLKETS HUS, VÄNERSBORG

2017-11-17 Club Classic

Nu är det premiär för Club Classic. Evenemanget är både en avspänd inkörsport för alla som är nyfikna på den klassiska musiken och samtidigt en rolig utmaning för alla som redan älskar den. Välkommen till Club Classic!

Kvällen inleds vid 18-tiden för de som vill träffas över en bit mat, där Folkets hus serverar en härlig buffé. En timme senare blir det musikquiz med kvällens artister som levererar frågor om musiken och ger en musikalisk bakgrund. Det blir fina priser i den lekfulla tävlingen innan kvällen vid 20-tiden avslutas med en liten konsert.

Premiärgäst är ingen mindre än Levon Chilingirian, verksam som violinist och kammarmusiker under mer än fyra årtionden med ”hela världen” som arbetsfält. Han är grundare av legendariska Chilingirian Quartet och både professor och Chamber Music Artist in Residence vid Royal Academy of Music och vid Guildhall School of Music and Drama, båda i London. Vid pianot hittar vi Jonas Olsson, en välbekant pianoprofil som medverkat vid många konserter i Vänersborg och en ledande pianist i Skandinavien. Han är verksam som pedagog och solist både i Tyskland och Sverige.

Konserten är ett samarbete mellan Vänersborgs Musikförening, Musikakademi Vänersborg, Vänersborgs kommun och Studiefrämjandet.