Succégruppen Solala tillsammans med Bohuslän big band 23/3!

FREDAG 23 MARS KL.19.00
BRINNER UPP I NATTEN – SOLALA MÖTER BOHUSLÄN BIG BAND
VÄNERSBORGS TEATER

5FB23A6C-51E1-43CE-BAA9-45F2D6CCAD6F

Fenomenet Solala möter Bohuslän Big Band i Brinner upp i natten, en föreställning baserad på Håkan Hellströms musik. Publiken tas med in i en värld där kärleken, staden och ungdomen är ledorden. Vi bjuds på historier om att vara ung, förälskad, att längta, sträva och åldras i en urban miljö. En nostalgisk och vacker bild av upp- växten: festerna, stämningarna, längtan, febern, melankolin.
Solala består av Olle Bergel, Anders Gabrielson och Jens Lindvall. De beskrivs som en vokal powertrio med ett unikt tonspråk, bländande stämföring och en minst sagt varierad repertoar, allt ackompanjerat av hemmasnickrade rytminstrument. Publiken har via deras sångvideos från köket växt lavinartat under åren. Tillsammans med oli- ka artister, bland annat Helen Sjöholm, har de gjort uppmärksammade inspelningar av andras musik. Här har ni nu chansen att se dem i en helt ny och febrig föreställ- ning tillsammans med Sveriges vassaste storband, Bohuslän Big Band.
BILJETTPRIS 350/250/100 KRONOR (MEDLEM 50 KRONORS RABATT) Platsreservering endast på Folkets Hus Vänersborg (även tel 0521-57 57 57)