KONSERTRESOR 2018-2019

Trollhättans Konsertförening, Trollhättans Jazzförening och Vänersborgs Musikförening anordnar under säsongen 2018-2019 en bussresa till finalen i Polstjärnepriset i Göteborg.

SÖNDAG 6 JANUARI KL. 15.00
KONSERTRESA TILL GÖTEBORGS KONSERTHUS
FINAL POLSTJÄRNEPRISET

När du sett den raf ande del nalen vill du inte missa den ännu mer spän- nande nalen där fyra unga musiker gör upp om segern. Polstjärnepriset är inte bara Vänersborgs aggskepp utan hela Sveriges mest prestigefulla tävling för musiker i åldern 14-18 år och nalen håller mycket hög nivå. Förutom nalisterna framträder även Polstjärneorkestern som utgörs av alla tävlingsdeltagare och alla som gått Polstjärnekursen – totalt cirka 70 unga musiker. De delar scenen med självaste nationalorkestern Göteborgs Symfoniker. Symfonikerna ackompanjerar även nalisterna när de framför sina tävlingsbidrag.
Den lycklige vinnaren erhåller 50 000 kronor och har chansen att bli utta- gen som Sveriges representant i Eurovision Young Musicians 2020.
Mer information om bussresan kommer på Vänersborgs Musikförenings hemsida www.vanersborgsmusikforening.se.
Sista anmälningsdag: 15 december till Peter Olsson tel. 0521-675 78, e-post: pol.olsson@telia.com
Sista betalningsdag: 20 december till bankgiro 5322-8870 Vänersborgs Musikförening. Glöm inte att ange namn, telefonnummer och avreseort.
Avresa: Vänersborgs jvstn kl. 12.00; Trollhättans stadshus kl. 12.20.
Beräknad hemkomst: senast kl. 20.00.
Pris: 400 kronor inkl. buss (50 kronors rabatt vid anmälan senast 31 oktober). I priset ingår räksmörgås och kaffe i Göteborgs Konserthus.