Jazz på Terrazz – Mr Bo & The Voodooers

Kl 19:00
Var
Hotell Hehrne, Restad Gård, Vänersborg
200 kronor (medlem 150 kronor)

Mr Bo & The Voodooers serverar en förtrollande mix av musik med ingredienser från det välfyllda skafferi där blues, R&B, gospel och soul samsas på hyllorna. Bo Carlsson sång/gitarrer och Lars Mellqvist bas har spelat tillsammans sedan 1980-talet och för drygt 20 år sedan värvades Roger Mörck trummor och Bo Hansson hammond.

Sedan dess har The Voodooers spelat på de flesta och bästa scenerna, stora festivaler, klubbar, gjort radioinspelningar och albumsläpp. Bandet och medlemmarna har samlat på sig massor med utmärkelser och priser, bland annat Jan Rosenqvists minnespris, som delas ut av Swedish Blues Association, samt flera prestigefyllda priser vid bluesfestivalerna i Mönsterås och Åmål.

Ta buss 68 från Resecentrum Vänersborg kl. 18.00 eller 18.30 till Restad Gård. Hem reser du kl. 20.33, 21.03 eller 21.33.